Nový vrtulník Futura Josefa Machka - aneb ze starého nové (listopad 2021)
|
Autor píše: ...Karoserie je původně z „čuďáckýho“ vrtulníku od Robbe
velikosti „700“. Uvnitř je mechanika z Alignu (třída 600) a zadní
trubka je prodloužená na velikost „700ky“. Létá to na 6 článek
lionek 6S2P o kapacitě 5,2Ah. Alternativně uvažuji o bateriích LiFe
(8článek a kapacitou 2,5Ah). Váha je asi 45000 gramů a lítá to. A to
je hlavní…
|
|
Vrtulníková novinka J.
Machka (duben 2020)
|
Slova stavitele: "Vrtulníky jsou
nakonec dva... Takže oba jsou 600-ky. Jedna je T Rex a má bezpádlovou hlavu
a systém stabilizace Spirit. Druhý je s pádlovou hlavou je HK 600-ka a tam
je klasické gyro jen na zadní vrtulku . To je ten s tím dalším pádlem s
malými vrtulkami. Pohony mají stejné, jsou tam motory Align 600 kv.
Regulátory jsou Leopard a Align. V jednom je BEC z pohonných baterii a druhý
má dvojčlánek s Becem. Obě létají na 12 článků. A skoro zadarmo - za 5 minut
lítání dobíjím do každé baterie 1100mAh, což znamená že by vydržely létat
okolo 12 minut v pohodě. Váha je rozdílná: T Rex váží 5,3kg a HK 4,8kg.
rozdíl je v tom, že ten při stavbě druhého už jsem věděl, co a jak mám
dělat a také je tam lehčí hmota. Těžší je z PSH hmoty a ta lehčí je z
měkčeného PVC..."
|
|
Nový vrtulník Josefa
Machka (únor 2020)
|
Jedná se o mechaniku T-Rex 600, ale
oproti předcházejícím je použit motor Align 600/510kv, to proto, aby se
mohlo létat na 12 článků. Je použit regulátor Leopard 70A na 12 článků opto. Palubní
systém napájí dvojčlánek Lipol 2100mAh, na který připojen
Bec na 6V/5A. Stabilizaci
obhospodařuje český systém Spirit. Má bezpádlovou hlavu. Průměr rotoru je
obvyklých 1350mm a délka je 1325mm. A celý stroj váží pouhých 5,4kg.
S výlisky polovin kabiny pomohl Mirek Dobrý. |
|
Vrtulník Mil Mi-8
Martina Tušla (2019, červen)
|
Na 12. Modelářské nu našeho klubu jsme mohli vidět novinku, kterou je
vrtulník Mi-8, jehož doprovází Tartra 815 6x6. Obojí je v měřítku cca 1:10 a
majitelem je Martin Tušl. Vrtulník je naprosto věrnou kopií svého velkého
vzoru a byl vyroben na zakázku majiteli. Jedná se o cca desetikilogramový
"drobek" s rotory o průměru 1900 mm, vybavený elektronikou Goblin a zdrojem
pro pohonný elektromotor je 12 článků lipol. Koho by zajímaly detaily, pak
se může podívat na popis stroje, který vyšel v Rc revui č. 9 a 10 ročníku
2017.
Článek část A
článek část B
Foto: šťastný majitel |
[photogallery/photo00025547/real.htm] |
AirWolf Josefa Machka (2017, leden) |
Stavitel
píše: ...jsem včera zalítnul
vrtulník Airwolf, je zvláštní v tom, že kastle je o velikost 550 a šasi HK
600 nad sebou. Lítá to, jen je třeba trochu víc točit otáčky, váží to celé i
s bateriemi 4200 gramů a musím dovažovat předek skoro 200 gramy. Ještě musím
doladit křivku kolektivu, kolem nuly je hodně jedovatý, nahoru a dolu ale
jde. Na vrtulce je servo Align pro velikost 600, na hlavě kolektivu jsou 3
ks serva 13 kg Power HD, motor KDS 600 s otáčkami kolem 1000 na volt,
regulace 70 A Daimon a vlastní 20 A BEC a vše to hlídá Spirit (český
stabilizační systém). Zajímavostí je kovový zatahovací podvozek (3 kousky)…. |
Fotor J. Machek |
JetRanger Josefa Machka (2016, březen) |
Pepa ještě v prosinci stačil rozlítat helikoptéru Jet Ranger
s mechanikou HK 600 GT a jak píše: " létá to na 6čl- LIpol 4,5 Ah. Nebo Lion
4,2Ah. A teoreticky by to lítalo i 8-10minut alle mě to stačí lítat
klasických 5 minut".
Foto J. Machek |
|
Vrtulník "Lama" Josefa
Machka (2014, září) |
Pepa píš: "Vzal jsem helikoptéru HK 500GT. Vzal jsem kus heblové cihly
udělal půlky formy. Spojil a byla kabina. Motorový kryt jsem udělal za dvou
bezpečnostních tabulek ,,Požární a poplachové směrnice". A ocas jsem
vylepšil slepením konstrukce z uhlíkové trubky 4mm. Podvozkové nohy jsou
svařeny stříbrem jsou z mosazných trubiček. Pak se to zamíchalo nastříkalo a
vyšla z toho studie na téma vrtulník LAMA. Tak doufám, že to nenazveme třeba
: TLAMA.
|
|
Rotorová novinka Radka
Lipenského |
.... Posílám na web pár
obrázků svého nového vrtulníčku. Je to skoromaketa skutečného vrtulníku,
karoserie je hodně upravená Align,
uvnitř je stařičký T-Rex 450.
Měl jsem to připraveno do Radonic na Krtkování ( pro modeláře nevrtulníkáře
= výroční slet vrtulníků v hale v Radoniocích u Prahy). Bohužel problémy s
regulátorem mi neumožnily tam s tím létat.... |
Foto R. Lipenský |
Neobyčejný
vrtulník Radka Lipenského |
Z dopisu vyjímáme:
...zalétl jsem svůj nový vrtulníček, na které jsem pracoval 18
měsíců. Je to maketa vrtulníku z
muzea Kermitta Weekse Famntasy of Flight v Polk City na Floridě. (Letová
hmotnost 14,8 kg, rotor 2,36 m baterie Dualsky 12s 6000 mAh). Ještě se to
bude muset trochu poladit ale jak se zatím zdá tak to létat bude...
(2011, říjen)
Foto J. Plachta |
Nový vrtulník Honzy Plachty |
Dalšími fotkami Radka
Lipenského se vracíme k vrtulníkové novince Honzy Plachy. Vrtulník AVANT v
letových polohách |
(červenec
2011) |
Vrtulníkové přírůstky obrazem i
slovem Radka Lipenského |
Z mailu autora
vyjímáme: ...
první je
AVANT J. Plachy. Je to
nepochybně jeden z nejlepších vrtulníků u nás (myslím v republice). A v
rukou svého majitele létá přímo skvostně, i když zatím trochu opatrně. Další
je můj špičkově tuningovaný TR 550,
který mám ze second handu. Třetí je můj starý věrný benziňák
Vario, kterému jsem ale
namontoval 4 listy. Létá to dobře ale je to trochu náročnější na pilotáž. A
poslední je opět můj starý známý TR
Nitro, který jsem oprášil, zrepasoval motor a vybavil nově
nastříkanou kabinou...
(text i foto RL, červen 2011) |
|
Vrtulníkářská sezóna
2010 objektivem Vídeňských |
|
Závěr
sezóny 2010 |
Závěr vrtulníkářské sezóny
připomínáme setkáním v Trutnově Radonicích a na tradičním prosincovém "krtkování". |
Nový
vrtulník Honzy Vídeňského (srpen 2010) |
|
Vrtulníky R. Lipenského |
(červen 2010) |
Nové přírůstky
2010/únor (citace z mailu autora):
Ze své staré dobré TR-500 jsem
odmontoval stabilizační padla, protože jsem zjistil, že zbytečně
brzdí a odebírají energii. Dále jsem obrousil původní barvu a
teď to čeká na stříkací pistolku… Na starém dobrém (bazarovém)
TR600 (původní elektro) jsem nahradil setový dýchavičný motor
1000W na šestičlánek Scorpionem 2,7 kW s deseti články. Kabina
je upravená z TR 600 NSP a rovněž čeká na stříkací pistolku… Po
3 letech jsem se opět dostal k Bell 206, na kterém jsem
instaloval mechaniku a vyrobil nový maketový podvozek, i on čeká
na nastříkání… Konečne jsem opravil trup havarované Koaly a
zařadil ji do fronty k barevné povrchové úpravě… A konečně
poslední. 1,5 roku mi věrně sloužil Airwolf až jsem si řekl
dost. Kabinu na tento vrtulník v současnosti vyrábí snad každá
modelářsko-vrtulníkářská firma, některé dokonce ve smyšlených
zabarveních. Takže se to mezi vrtulníkovými maketami Airfwolfy
jenom hemži, i když ve skutečnosti byly vyrobeny pouze
dva. První (a jediný letový) byl zhotoven přestavbou staršího
vrtulníku Bell 222 pro účely natáčení stejnojmenného televizního
seriálu, druhý byl pouze jako nelétající maketa- rekvizita pro
natáčení. Rozhodl jsem se proto postupovat zcela opačně –
provést konverzi Airwolfa na Bell 222. Je to jen trochu řezání,
laminování,tmelení, broušení a barvení… |
------------------------ |
|
Vrtulníky
v květnu 2010
|
|
Vrtulníky na RC letišti
|
|
|
|
|
|
Vrtulníkové létání v srpnu 2009
|
|